1962 – 1967
Krst ohňom
Soichiro Honda povedal, že „úspech je 99-percentné zlyhanie“, a od chvíle, keď sme v roku 1962 začali testovanie v rámci príprav na svoje úplne prvé preteky Formuly 1 na Veľkej cene Maďarska v roku 1964, sme si prekážok užili viac než dosť.
-
POČIATOČNÉ ROKY
-
ZLATÝ VEK
1986 – 1988
Zlatá éra
V roku 1987 motory Honda poháňali tímy Lotus aj Williams. Soichiro Honda vždy sníval o tom, ako víťazstvo premení na skutočnosť. Vyhrali sme pohár jazdcov aj konštruktérov.
Honda power
Naša víťazná séria pokračovala v roku 1988, keď McLaren priviedol naše motory na vrchol úspechu. Alain Prost a Ayrton Senna riadili preplňovaný šesťvalec RA168-E. Vyhrali sme 15 zo 16 pretekov, keď Ayrton prevzal pohár jazdcov a znovu sme si nárokovali pohár konštruktérov.
Pretekárske legendy
V roku 1989 po zakázaní turbodúchadiel sa tím McLaren-Honda rozhodol pre jedinečnú stratégiu motora V10. Znova sme ovládli pohár konštruktérov s Ayrtonom Sennom a Alainom Prostom – majstrom bol tento raz Alain Prost.
Sila, ktorá nás ženie vpred
Víťazstvo Gerharda Bergera pre McLaren-Honda na austrálskej GP 1992 v poslednom preteku roku ukončilo našu druhú éru v F1. V nasledujúcich sezónach sme zostali v F1 ako dodávateľ pohonných jednotiek až do roku 2000.
Ďalšia úroveň
Zvyšujúce sa tempo.
V 2000 sme sa vrátili ako dodávatelia motorov pre BAR a v roku 2004 sme skončili na druhom mieste. V roku 2006 náš tím, ktorý sa premenoval na Honda F1 Racing, zvíťazil vo Veľkej cene Maďarska – v pretekoch, v ktorých Jenson Button prvýkrát zvíťazil v pretekoch Formuly 1. V roku 2007 sa začal program vývoja motorov Earth Dreams, ktorý sme však v dôsledku globálnej finančnej krízy museli ukončiť. V roku 2009 však tím s novým názvom Brawn GP dokončil vývoj vozidla a spoločne s Jensonom Buttonom vyhral šesť z prvých siedmich pretekov a nakoniec sa stal jednotkou v kategórii jazdcov aj konštruktérov.
Oheň znova splanul
Od roku 2014 prešla Formula 1 na hybridné pohonné jednotky a monoposty boli poháňané účinnými preplňovanými motormi s objemom 1,6 litra. Športová túžba urobila svoje. Späť na štartovací rošt sme sa postavili v roku 2015 a obnovili jedno z najslávnejších partnerstiev v pretekoch vôbec - Honda-McLaren.
Základy pre budúcnosť
S novými partnermi Scuderia Toro Rosso sme začali testovať STR14 a RA618H. Bol to rok, ktorý tiež priniesol zmenu v manažmente Honda Racing F1, pričom Toyoharu Tanabe prevzal novú rolu technického riaditeľa. Bol to tiež rok, keď sa nám podarilo dosiahnuť najlepších výsledkov od nášho návratu, so 4. miestom v Bahrajne. Aj keď sa to mohol zdať rok sklamaní, pokiaľ ide o výsledky, vytvorila sa dobrá platforma, na ktorej sme mohli stavať v budúcnosti.
Nové tímy a nové tváre
V roku 2019 sa tím Aston Martin Red Bull Racing rozhodol pre pohonnú jednotku Honda spolu s tímom Scuderia Toro Rosso. Po prvý krát od roku 2002 sme poháňali 4 monoposty na štartovom rošte. Privítali sme tiež niekoľko nových tvárí v rodine Honda, keď sa k Paddocku F1 pripojili Alex Albon a Daniil Kvyat spolu s Pierrom Gaslym a Maxom Verstappenom, ktorí získali 9 pódií vrátane 3 víťazstiev. Team Scuderia Toro Rosso vybojoval svoju najväčšiu bodovú nádielku a dvakrát vystúpal až na pódium. Daniil Kvyat v dažďom nasiaknutom Hockenheime skončil na treťom mieste a Pierre Gasly v Brazílii porazil Hamiltona, čím dosiahol až na striebornú medailu.
PREHĽAD TÝMOV PRE ROK 2020
Monopost RB16
Max Verstappen a Alexander Albon
3 výhry, Rakúsko, Nemecko a Brazília
Najrýchlejšie kolo - Verstappen
Hungaroring 1:14.572
Monopost AT01
Pierre Gasly a Danil Kvyat
Brazília: 2. miesto
Najrýchlejšie kolo - Gasly
Shanghai International Circuit 1:34.547
Rad modelov Honda
Pretekárska DNA je súčasťou všetkých našich automobilov. Presvedčte sa o tom na vlastné oči.